Involtini av skinka



Ingredienser:
8 gröna sparrisstjälkar
4 skinkschnitzlar
4 tunna skivor kokt medvurst
4 tunna skivor av någon mycket lagrad ost
mjöl, kryddad med salt & peppar
3 msk smör
Kökssnöre

Gör såhär:
Skölj sparrisen & ta bort de träiga ändarna. Koka sparrisen i saltat vatten ca 3 min, låt den rinna av & spara vatten till såsen. Lägg schnitzlarna mellan två plastfolie & banka ut dom med ett köttyxa (går med kastrull) Krydda dom lätt. Skär medvursten & osten  så att de är mindre än schnitzlarna. Täck varje köttskiva med medvurst & ost. Lägg en sparris i mitten, tvärs över den smalaste delen, & låt knoppen sticka ut på den ena sidan. Lägg ytterligare en sparris bredvid & låt knoppen på den sticka ut på den andra sidan. Rulla ihop schnitzlarna till täta paket & bind upp den med kökssnöre. Rulla dom i kryddat mjöl. Värm 2 msk matskedar av smöret tillsammans med olivolja i stekpanna. Stek ruladerna på svag värme 10 min tills de har fått fin färg & är genomstekta, vänd dom ofta. Lägg upp dom på ett varmt serveringfat & håll dom varma. 

Servera med en god sallad.

Vi hade pasta, sås & sallad & de var super gott :) & jag är en människa som hatar kött annars så verkligen tips på de ! :)







Kommentarer
Postat av: Mli

vad gott :)

2011-03-02 @ 19:49:30
URL: http://itsyouandme.blogg.se/
Postat av: Jonna

Hej Malin!

Jag tar 500:- för cirka 60 minuters fotografering, ibland får man kämpa längre för att få till de där perfekta bilderna! :)

Därefter redigerar jag alla klara, bra bilder (inte dom där barnet blundar eller rör sig hastigt och de blir suddiga) på skiva! Brukar bli mellan 10-25 bilder och dom levereras både i färg och svartvita!

Här kan du se större utbud http://jfoto.dinstudio.se

MVH jonna! :)

2011-03-03 @ 16:19:52
URL: http://jonnatereseolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0